06 November 2009

Pukul 3 pagi......

Aku bangun seawal 3 pagi kerana terjaga dari tidur...terus aku mengenangkan isteriku yang dalam perjalanan pulang ke rumah ku dari Araun, Perlis. Entah tidur ke berjaga menanti aku menemaninya sepanjang perjalanan. Entah lapar ke kenyang semasa berada di dalam bas tersebut.

Kasihani aku mengenangkan kegigihan beliau menyintai aku. Tak henti-henti kasih sayangnya padaku sehinggakan aku mahu menangis bila mengenangkan perjalanan suka duka yang kami lalui bersama. Aku sendiri pun kadang-kadang sibuk dengan kerja seharian ku yang memaksa aku tidak dapat selalu untuk menemaninya. Dengan keadaan kandungan yang hampir masuk 5 bulan namun beliau tetap gigih menjaga kandungannya.

Aku sangat-sangat terhutang budi kepadanya kerana sudi menyintai aku dan menyayangi aku dengan sepenuh kasih sayangnya. Aku rasa terlalu bahagia. Sungguh besar kurniaan Yang Maha Esa terhadap diriku ini. Memberikan diriku untuk dicintai oleh insan yang terlalu istimewa sesungguhnya kepadaku. Maka makbul lah doa-doaku terkemudian tahun dahulu untuk mendambakan cinta dan kasih sayang darinya yang bergelar isteri.

Seumpama mempunyai suatu 'chemistry' di saat aku menulis blog ini bila si dia yang ku sayang-sayang menelefon aku sebentar tadi. Seolah-olah dirinya tahu yang aku sedang memujanya di atas kecekalannya menyintaiku. Beliau masih dalam perjalanan ke sini dan aku sangat-sangat berharap aku akan dapat menemuinya secepat mungkin. Rindu rasanya bila berjauhan, tetapi rindu ini tidak dapat ku khabar kan kepada nya atas sebab-sebab perasaan.

Iskh...lambatnya gerak detik jam di dinding. Andai dapat ku pantaskan ia selaju mungkin maka lekas lah aku dapat menemui isteriku yang ku sayangi.

No comments:

Post a Comment