09 September 2009

Di Pagi Yang Sepi

Aku bangun seawal pukul 4 pagi tatkala selesai bermimpi dalam tidur ku....Alhamdulillah kerana hari ini aku dapat bangun untuk bersahur....Tidak seperti semalam di mana nasi yang dimasak....serta lauk yang terhidang tidak sempat ku jamah kerana terlupa untuk bangun sahur...sayang sekali rezeki yang ada dibazirkan begitu sahaja....rasa bersalah kepada rezeki yang diberikan Allah....
Selesai sahaja aku bersahur...aku terus menelefon isteriku yang berada jauh di Arau...mengejutkannya untuk bersahur...malah terubat juga rindu dihati bila terdengar suaranya...aku suka menghubunginya waktu lewat2 pagi kerana aku lebih gemar berbual dengannya di waktu yang sebegini....Berbanding waktu kerja aku tidak gemar berbual kerana aku lebih suka membuat kerja-kerja ku sendiri...hahaha..
Jam sudah hampir pukul 6 pagi...waktu bersahur pun sudah habis pada pukul 5.40...nasib aku sempat minum beberapa gelas air kosong bagi mengelakkan kehausan di siang hari...Insyaallah...berpuasa banyak mengajar aku rti keinsafan dan kesabaran...

Bila di pejabat...rakan-rakan selalu bertanyakan...macam mana?....dah turun ke?...berapa banyak dah kurang?....dan banyak lagi lah pertanyaan mereka...namun aku tersengih sahaja melayan tawaan mereka itu...namun aku tetap memasang impian...untuk menjadi diriku yang sebelumnya...di mana lebih 'slim' dari sekarang...hahaha...tapi..apa yang boleh dipastikan....berat badanku telah turun sebanyak 4 KG pada puasa kali ini....Alhamdulillah....
Hari ini aku akan ke tempat kerja dengan menaiki motosikal ku yang baru dibaiki...Alangkah bagusnya bila dapat bergerak seperti orang lain...Hidup di kota metropolitan ini memang macam ni...kalau naik kereta...alamatnya..beratur le panjang-panjang...Kalau dapat naik motosikal...boleh menyelit dan x bosan sangat nak menunggu kesesakkan....fiiuuhhh!!!
Jam dah melampaui pukul 6...so aku nak kejutkan isteriku bangun tidor...rindu sgt kat dia..

No comments:

Post a Comment