15 February 2010

The Comeback...!!!

Sekembalinya aku dari tidur yang panjang...dari lena yang bernaung di dalam angan-angan dan mimpi...tersedar betapa lamanya aku tersadai di lautan kekosongan dalam meniti hari sebagai seorang hamba kepada-NYA...aku terlupa...aku kehilangan ingatan meski pun diri aku ini umpama perahu layar yang siap siaga menerima arahan dan kemudi dari yang mulia nakhoda....namun sekian lama aku menyepi...kembali aku menemui rentak...mencoretkan harianku dengan bibit-bibit kemanisan perjalanan kehidupan yang tiada hentinya selain mati...menghadap Allah Yang Esa....

Mengelamun aku dalam mimpi-mimpi yang panjang...mencari-cari erti sebuah kehidupan....serta noktah-noktah petanda penentu nasib baik dan buruk yang bila mana difikirkan....hanya sekadar sebatang kayu yang hanyut di pukul ombak hingga tersadai menderet sepanjang pantai....lama-kelamaan hancur dalam perjalanan masa yang tidak ketahuan intipatinya....

Namun aku tetap adalah aku...tiada orang lain yg selayaknya menjadi aku...

No comments:

Post a Comment